שובר המיתוסים #3: סכין יקר יותר טוב יותר?

איך יתכן שסכין שעולה אצלנו 685 ₪ טוב יותר מסכין שעולה אצל המתחרה מעל ל-1300 ₪? השאלה הזו חוזרת הרבה, ואנחנו מודים שזה משהו שבהחלט קשה להבין. בארץ נהוגה תפיסה, שיש בה גם הגיון, שמה שאנחנו משלמים עליו יותר, הוא גם איכותי וטוב יותר. קשה להאמין שרכב שעולה 200,000 ₪ יהיה טוב פחות מרכב שעולה 100,000 ₪, אז איך יכול להיות שאנחנו טוענים את אותה טענה לגבי הסכינים שלנו?

כדי לענות על השאלה צריך להבין שעלות הסכין עצמו היא הגורם הכי לא משמעותי בתמחור שלו כשמדובר בחנויות. ממה מורכב התמחור של סכין בחנות רגילה:

  1. שכ"ד של חנות במרכז תל אביב.
  2. מיסי עירייה וחשבונות.
  3. משכורות ל-2 עובדים לפחות (בדר"כ מדובר באנשים מקצועיים ויקרים, בין אם הם הבעלים או שכירים).
  4. הוצאות שיווק ויח"צ.
  5. עלות הסכין + מיסים ומכס.
  6. רווח לחנות/עסק.
  7. רווח ליבואן (במידה והחנות אינה היבואן)
 

ניתן להבין מהרשימה מעלה שעלות הסכין בטלה בשישים לעומת כל שאר הסעיפים, ולכן התמחור של הסכין הוא גם גבוה, כדי לכסות את כל אותן עלויות, וגם לא קשור לעלות שלו.

תמכור סכיני שף בחנויות רגילות

למה בהיקארי סכיני שף המצב שונה? זה מה שמרכיב את התמחור שלנו:

  1. עלות הסכין + מיסים ומכס.
  2. רווח לחנות/עסק.
  3. שיווק בפייסבוק בלבד.
 

לאיפה נעלמו כל שאר ההוצאות:

  1. שכ"ד – החנות הינה אתר אינטרנט שבנינו לבד והאחסון שלו זול מאוד.
  2. מיסי עירייה וחשבונות – פשוט אין.
  3. משכורות עובדים – החנות אינטרנטית, ולכן אין צורך לאייש אותה בשתי משמרות כל יום עבודה.
  4. הוצאות יח"צ ושיווק – אצלנו לא תראו כתבות ממומנות יקרות בעיתונות או אנשי יח"צ, אנו מתבססים על המשוב החיובי שלכם ומעט פרסום בפייסבוק. השיווק האמיתי שלנו הוא שביעות רצון שעוברת מפה לאוזן.
  5. רווח ליבואן – אנו מייבאים הכל בעצמנו, ואיננו עובדים עם חנויות שלוקחות עוד נתח בדרך לצרכן.
 תמכור סכיני שף בהיקארי סכיני שף

אז עכשיו אנו מקווים שכולכם יודעים בדיוק איך יכול להיות שסכין שעולה אצלנו 600-700 ₪ או אפילו פחות איכותית יותר מסכין שעולה במקום אחר מעל ל-1300 ₪. 🙂

קו ייעוץ
תפריט
היקארי סכיני שף - לוגו לתפריט נייד